Speciální základní školaPoděbrady

Základní informace

Našimi žáky jsou děti, kterým z různých důvodů nevyhovuje  vzdělávání v běžné ZŠ a kterým byla přiznána podpůrná opatření 3. - 5. stupně 

  • děti s mentálním postižením všech stupňů 
  • děti autistické a s autistickými rysy 
  • děti se smyslovým a tělesným postižením 
  • děti s poruchami komunikace a těžší poruchou řeči, děti nemluvící 
  • děti s vývojovými poruchami učení těžšího stupně v kombinaci s dalším postižením (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie) 
  • děti s vývojovými poruchami chování v kombinaci s dalším postižením 
  • děti s kombinovaným postižením 

V současné době má škola 15 tříd, do kterých jsou děti rozděleny podle věku i podle způsobu vzdělávání.

Třídy přípravného stupně

vzdělávají děti od pěti let věku. Podle individuálních potřeb zde mohou být 1-3 roky. Výuka je zajištěna speciálním pedagogem a jedním až dvěma asistenty a připravuje děti k zahájení povinné školní docházky, podle schopností ve třídách speciální nebo základní školy.

Rehabilitační třídy

pečují o děti s nejtěžším postižením. Vzhledem k náročnosti práce s těmito dětmi pracuje ve třídě speciální pedagog, často i se zdravotnickým vzděláním a dva asistenti učitele. Třída je vybavena nadstandardními pomůckami, které umožňují poskytnout dětem maximální možný rozvoj jak po stránce mentální tak i tělesné. Všechny děti jsou zařazeny do programu ucelené rehabilitační péče pod vedením fyzioterapeutky. 

Třídy pro děti s PAS

(poruchou autistického spektra) pracují podle TEACH programu a svým strukturovaným prostředím a režimem umožňují vzdělávání a optimální vývoj dětem s touto diagnozou. Ve třídách pracuje speciální pedagog a obvykle dva asistenti pedagoga, kteří se stále vzdělávají v problematice autismu a úzce spolupracují s odbornými organizacemi, které se zabývají péčí o tyto děti. Ve škole jsou tito žáci rozděleni do tříd podle věku a podle mentálních schopností se vzdělávají podle programu speciální nebo základní školy. Předškolní děti s PAS navštěvují některou ze tříd přípravného stupně.

Třídy pro děti s kombinovaným postižením

poskytují ucelenou vzdělávací i rehabilitační péči dětem, jejichž kombinované postižení vyžaduje speciální péči. Do třídy jsou zařazeny také imobilní děti. Vzdělávací a výchovnou péči zajišťuje speciální pedagog a dva asistenti pedagoga.

Třídy speciální školy

vzdělávají děti se středním mentálním postižením a svým individuálním výchovným a vzdělávacím programem připravují děti na samostatný život a jednoduché pracovní uplatnění vzhledem k individuálním schopnostem. Podle potřeb jsou děti zařazovány do rehabilitačního programu.

Třídy základní školy

vzdělávají děti s lehkým mentálním postižením nebo zdravotním omezením, které jim znemožňuje plnit školní docházku na běžné základní škole. Pracují podle vzdělávacího programu běžných ZŠ se sníženými výstupy ze vzdělávání. Škola má devět ročníků a žáci jsou podle věku rozděleni do několika tříd (malotřídní systém výuky). Speciálně pedagogickou péčí jsou cíleně připravovány na samostatný život a praktické pracovní uplatnění.

skola_logo

ZÁKLADNÍ ŠKOLA 

  • Školní vzdělávací program "Pojď s námi"
  • vytvořený dle RVP Základní škola (minimální výstupy ze vzdělávání)

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SPECIÁLNÍ

  • Školní vzdělávací program "Pojď s námi" 
  • vytvořený dle RVP Základní škola speciální

ke stažení

Škola

Pojďte se k nám podívat

Informační leták 24-25

Kalendář akcí školy

Facebook

Projekt SETKÁNÍ

Projekt SETKÁNÍ

Překlad (translations)

i-sborovna

i-sborovna