Veškeré působení na žáky propojujeme s reálným životem a zkušenostmi získávanými v přirozeném prostředí a kontaktu s ostatními lidmi. Děti se společně s vrstevníky z běžných škol účastní kulturních a sportovních aktivit, navštěvují divadelní představení. V praktických situacích si mají možnost vyzkoušet nakupování i cestování, zapojují se do mimoškolní činnosti v součinnosti s DDM Poděbrady, o.s. Přístav, Centrem pro všechny atd.
Pro rozvoj dětí (nejen s autismem) využíváme TEACH program, strukturovaný režim, symbolizaci a vizualizaci činností, podporu pozitivního chování a jiné podpůrné (auti) techniky k jednodušší orientaci v okolním prostředí i zvládání problémového chování. Zaměřujeme se na seberealizaci dětí a rozvoj jejich silných stránek.
Intimita, vztahy a sexualita jsou nedílnou součástí osobnosti a života každého člověka bez ohledu na věk, rasu či postižení. Je jednou z forem sebevyjádření, souvisí s hormonálními ianatomickými změnami. Základní postoje školy k této oblasti jsou zahrnuty v Protokolu intimity, vztahů a sexuality (IVS). Obsah dokumentu je naplňován v úzké spolupráci s rodinami žáků. Garantem protokolu IVS je JITKA ŠÍPKOVÁ.