Aktivní pohyb pro nás nekončí hodinami tělocviku. Učitelé zařazují do výuky pravidelné chvilky s pohybem, v průběhu přestávek mají děti možnost využívat zahradu i tělocvičnu, včetně obou trampolín. Systém tělesné výchovy počítá s dělením žáků do skupin, tak aby mohli být jednotlivci maximálně rozvíjeni podle svých schopností a potřeb. Díky speciálnímu závěsnému systému, kterým je vybavena tělocvična i některé třídy, se tak do aktivit mohou zapojit i imobilní děti. Děti s potřebou větší podpory v tělesném a pohybovém rozvoji jsou zároveň zařazeny do hodin zdravotní tělesné výchovy nebo fyzioterapie.
Pedagogové pravidelně připravují zajímavé projektové dny věnované pohybu. Věnujeme se i méně tradičním sportům, jako je boccia, discgolf nebo jízda na koloběžkách. Velká část tříd využívá jednou za měsíc možnost bruslení na poděbradském zimním stadionu.
Nejvýraznější osobou a garantem v souvislosti s tělesnou výchovou napříč ročníky je MARIKA BENDOVÁ-TĚKNĚDŽJANOVÁ.





Muzikoterapie využívá hudby, ticha, rytmu, zvuků, tónu, zpěvu, často v návaznosti na pohyb či výtvarnou tvorbu.
Obsah zrakové terapie vychází ze zrakového postižení a individuálních potřeb konkrétních žáků a jejím cílem je udržení, případně zlepšení aktuálních zrakových dispozic žáka.
Canisterapie je kontakt člověka a psa, zaměřený na udržení nebo zlepšení kvality života klienta, který se nachází vnepříznivé životní situaci. Takovým záměrem může být udržení nebo zlepšení zdravotního stavu, rozvoj osobnosti, sociální integrace nebo zmírnění negativních dopadů klientovi životní situace. 


