SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODĚBRADY
příspěvková organizace
Ředitelka školy: Mgr. Pavlína Mladá
Zřizovatel:
Středočeský kraj, Krajský úřad
Zborovská 11, 150 21 Praha
Čtvrté setkání z plánovaných šesti proběhlo v řeckém městě Soluni (Thessaloniki), rodišti Konstantina a Metoděje, kteří v roce 863, v rámci své misie do Velkomoravské říše, prosadili staroslověnštinu jako liturgický jazyk a zasloužili se tak o rozšíření křesťanství ve slovanských zemích.
Také naše “mise” měla vzdělávací cíle :) - seznámit se s řeckým systémem speciálního vzdělávání a naučit se od našich řeckých kolegů něco nového a šířit to dál v našich školách.
Dva dny jsme společně s kolegy z belgické, finské, portugalské a lotyšské školy poznávali děti a učitele z 5.speciální základní školy. Ve škole, která má s tou naší mnoho společného, se vzdělává 50 dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Po úvodním seznámení se školou a řeckým vzdělávacím systémem proběhla uvítací slavnost. Řecké děti vystoupily s tanci na typické národní melodie a skladby. Pro nás jejich učitelé zvolili píseň Škoda lásky, na kterou s dětmi v kruhu napodobovali polkové kroky.
Odpoledne následovaly vzdělávací dílny s tématem “ICT nástroje pro výtvarnou výchovu a tvorba komiksů ve výuce.
Večer jsme oslavili nejenom společné setkání, ale také Světový den zvyšování informovanosti o nutnosti rovného přístupu lidí se zdravotním postižením k digitálním technologiím. Z vlastní zkušenosti víme, jak technologie mohou pomáhat našim dětem v učení i lepším poznávání okolního světa.
Páteční dopoledne jsme strávili s dětmi ve třídách. Částečně jako diváci, účastnící se programu připraveného řeckými kolegy, částečně s aktivitami, které jsme si pro řecké děti připravili my.
V pěti skupinách jsme tak společně pekli olivový chléb, pracovali s příběhem o slonovi Elmerovi, cvičili, tvořili a plnili úkoly běžného školního dne. Na fotce vpravo je výtvarná aktivita v naší režii - kreslení zmizíkem do inkoustu na téma řecké umění a architektura - technikou, která byla v této škole úplnou novinkou.
Sobota patřila poznávání historických památek, okružní plavbě lodí a diskuzím mezi všemi zúčastněnými. Západ slunce nad Egejským mořem ukončil tuto část projektu, za kterou bude následovat zpracování řeckých témat a podnětů ve školách ostatních zúčastněných zemí.